Veelgestelde vragen

Bestellen & bezorgen

  • 1. Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
    Bestellingen met een afleveradres binnen Nederland worden kosteloos verzonden. Voor bestellingen die verzonden moeten worden naar een adres in België of Duitsland worden €9,95 verzendkosten berekend ongeacht het aankoopbedrag. Als uw de bestelling ergens anders dan in Nederland, België of Duitsland wilt laten bezorgen neem dan contact op met onze klantenservice.
  • 2. Ik heb een verkeerd adres opgegeven. Kan ik mijn adresgegevens nog wijzigen?
    Als uw bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij het adres voor u wijzigen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via 088-374 4477.
  • 3. Kan ik afzien van mijn bestelling?
    Volgens de wet consumentenrecht heeft u het recht om binnen 14 kalenderdagen van uw aankoop op afstand af te zien. Vanaf het moment dat u ons meldt van uw aankoop af te zien, heeft u 14 dagen de tijd om (een gedeelte van) de bestelling terug te sturen. Retourzenden binnen Nederland is kosteloos. Hermans Schoenen zal na uw melding zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, alle reeds betaalde aankoopbedragen terugbetalen mits de artikelen ongedragen en onbeschadigd zijn en verpakt zijn in de originele doos met de originele labels en/of prijskaartjes. Is dit niet het geval dan behoudt Hermans Schoenen het recht om de waardevermindering van het product aan de consument door te berekenen. U mag de artikelen uiteraard wel passen. Hermans Schoenen betaalt het aankoopbedrag terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u hebt betaald.
  • 4. Hoe verloopt het bestelproces?
    Als u voor het eerst een bestelling plaatst vragen wij of u een account aan wilt maken. Dit is handig om eenvoudig opnieuw te kunnen bestellen. Als u hebt aangegeven dat u graag een Hermans Schoenen account aan wilt maken ontvangt u na het plaatsen van een bestelling een welkomstmail met een (nog door u te wijzigen) wachtwoord. Deze gegevens kunt u gebruiken bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.

    Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u een orderbevestiging per mail. U kunt de bestelstatus op ieder moment bekijken door in te loggen met uw persoonlijke gegevens. Ontvangt u de orderbevestiging niet binnen 24 uur, dan adviseren wij om contact op te nemen met onze klantenservice.
  • 5. Kan ik vanuit uit buitenland bestellen?
    U kunt vanuit het buitenland bestellen. Uw bestelling zal dan wel iets later bij u afgeleverd worden. De kosten voor de verzending zijn €9,95 voor België en Duitsland. Wilt u de bestelling ergens anders in het buitenland laten bezorgen neem dan contact op met de klantenservice.
  • 6. Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Dit kan alleen als wij uw bestelling nog niet in behandeling hebben genomen. Onze klantenservice kan dit voor u nakijken. Is de bestelling al verzonden, dan kunt u deze na ontvangst ruilen of retourneren.
  • 7. Waarom is mijn bestelling nog niet bezorgd?
    Zodra wij uw bestelling hebben verzonden, ontvangt u een e-mail met een PostNL Track en Trace nummer. Het kan soms gebeuren dat uw bestelling vertraging oploopt. We proberen u hier altijd zo snel mogelijk over te informeren. Heeft u de bestelling niet op tijd ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
  • 8. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    Uw bestelling wordt binnen 1 - 3 werkdagen na het plaatsen van de bestelling afgeleverd op het door u aangegeven adres of bij het gewenste afhaalpunt. Tevens kunt u de bestelling afhalen in onze winkel. De status van uw bestelling kunt u checken met de track & trace code die in de verzendbevestiging staat op postnl.nl.
  • 9. Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben om de bestelling aan te nemen?
    Wanneer we een bestelling niet bij u af kunnen leveren, biedt PostNL het pakket standaard aan bij de buren. Als dat ook niet lukt, biedt PostNL het pakket een tweede keer bij u aan. Wanneer u en uw buren ook bij de tweede keer niet thuis zijn, vindt u een bericht in de brievenbus. Daarop staat dat u de bestelling binnen 2 weken op de aangegeven afhaallocatie kunt afhalen. Als u weinig thuis bent, kunt u er ook voor kiezen om uw bestelling af te halen in onze winkel of bij een PostNL afhaalpunt.

Service

  • 1. Hoe vraag ik mijn wachtwoord op?
    Als u al eens eerder iets besteld hebt bij ons dan heeft u misschien een account aangemaakt en een mail van ons ontvangen met de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken. Weet u uw wachtwoord niet meer? Klik dan op wachtwoord vergeten bij inloggen of als u af wilt rekenen. Nadat u het e-mailadres in hebt gevuld ontvangt u een e-mail met een wachtwoord. Heeft u (nog) geen Hermans account? Klik dan op Registreren of kies voor 'Nieuw bij Hermans Schoenen of bestellen zonder account?' om af te rekenen.
  • 2. Hoe weet ik of een artikel nog op voorraad is in de winkel?
    De klantenservice kan voor u nakijken of een paar schoenen (nog) aanwezig is in onze winkel.
  • 3. Komen producten die zijn uitverkocht nog binnen?
    Een artikel of maat kan (tijdelijk) uitverkocht zijn in onze webshop. Afhankelijk van onze voorraad wordt dit artikel online weer aangevuld. Houd voor de actuele voorraad de website in de gaten. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice en informeren of het product kan worden besteld. Houd het artikelnummer, de maat en de kleur bij de hand.

Klachten & prijsverschillen

  • 1. Welke garantie biedt Hermans Schoenen?
    Bij het al dan niet verlenen van garantie maken wij onderscheid tussen fabrieksklachten en gebruiksklachten. Fabrieksklachten zijn klachten die zijn ontstaan door een productiefout bij de fabrikant. Gebruiksklachten ontstaan door verkeerd of intensief gebruik en vallen niet onder de fabrieksgarantie. Twijfelt u of een klacht onder de fabrieksgarantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice of kom langs in onze winkel.
  • 2. Wat moet ik doen bij een klacht?
    Neem altijd even contact op met onze klantenservice. Meestal vragen wij u eerst om ons een foto per e-mail (via webshop@hermansschoenen.nl) te sturen van het artikel en hierbij aan te geven of het een aankoop in de winkel is geweest of een webshopbestelling. Mochten we de klacht niet goed kunnen beoordelen dan vragen we u het betreffende artikel retour te sturen of langs te gaan bij onze winkel. Wij beoordelen uw klacht en bieden u, mits deze gegrond is, een passende oplossing.
  • 3. Heb ik recht op prijsverschil?
    Prijsverschillen door afprijzingen worden niet gecompenseerd. Twijfelt u of vindt u dat u wel recht heeft op een prijsverschil neem dan contact op met onze klantenservice.

Ruilen & retourneren

  • 1. Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
    Zowel ruilen als retourneren mag altijd binnen 14 dagen mits de artikelen onbeschadigd en ongedragen zijn en verpakt zijn in de originele verpakking of schoenendoos met de originele labels en/of prijskaartjes. Als u naar de winkel gaat om uw aankoop te ruilen of te retourneren vergeet dan niet de kassabon of retourbon mee te nemen.
  • 2. Hoe stuur ik (een deel van) mijn bestelling retour?
    Wij adviseren u om de verzenddoos van uw bestelling her te gebruiken of de schoenen en of andere artikelen te verpakken in een stevige doos en geef deze, voorzien van het retouradres af bij een PostNL servicepunt. Vergeet niet het retourformulier volledig in te vullen en toe te voegen bij uw retour. Het ontbreken van een retourformulier kan het retourproces vertragen.
  • 3. Wanneer wordt mijn retour verwerkt?
    Wij doen er alles aan om uw retour zo snel mogelijk te verwerken. Wij betalen zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 5-7 werkdagen na ontvangst van de retour alle betaalde aankoopbedragen terug mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en de artikelen in de originele doos met de originele labels en/of prijskaartjes verpakt zijn.
  • 4. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Wij betalen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5-7 werkdagen het betaalde aankoopbedrag terug mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en de artikelen in de originele doos met de originele labels en/of prijskaartjes verpakt zijn. U kunt de bestelling ook terugbrengen in de winkel. U ontvangt dan een retourbewijs. Hermans Schoenen betaalt u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u hebt betaald.
  • 5. Kan ik mijn artikel ook online ruilen?
    Schoenen die online besteld zijn kunnen alleen geruild worden voor een maat groter of kleiner. Schoenen die online besteld worden kunnen dus niet geruild worden voor een andere kleur, een ander merk of een ander soort schoen. Vul zowel bij een ruiling als retour het retourformulier volledig in en vergeet niet het retourformulier bij uw retour te stoppen als u de bestelling terugstuurt. Het ontbreken van een retourbon kan het retourproces vertragen. Nadat wij het pakket ontvangen hebben, ontvangt u het vervangende artikel (mits op voorraad) binnen 5 werkdagen op het door u aangegeven afleveradres.
  • 6. Kan ik mijn webshop bestelling ook in de winkel ruilen of retour brengen?
    In onze winkel kunt u online gekochte artikelen ruilen voor een ander artikel. Mits op voorraad, kunt u het gewenste artikel direct omruilen. Retourneren in de winkel kan ook. U krijgt geen contant geld terug, maar een bewijs dat u hier recht op hebt én onze toezegging dat het bedrag binnen 7 werkdagen op uw rekening of creditcard staat.

    Ruilen en retourneren in de winkel kan binnen 14 dagen op vertoon van het retourformulier. Voorwaarde is dat het artikel ongedragen en onbeschadigd is, de originele labels en/of prijskaartjes bevat en in de originele verpakking zit.

Betalen

Terug naar boven