Shopping bag
Filters
Favorieten

Er zijn geen favorieten geselecteerd

Veelgestelde vragen

Bestellen

  • 1. Hoe plaats ik een bestelling?
    Onze webshop maakt het heel gemakkelijk om een aankoop uit te voeren. Allereerst gaat u naar het gewenste product via de menubalk bovenaan de pagina. Vervolgens kunt u aan de linkerkant filteren op uw gewenste maat, kleur, merk, etc.

    Wanneer u bij uw product komt, kunt u de kleur en maat selecteren. De volgende stap is om op de knop ‘bestellen’ te klikken. Nu zit het product in uw winkelmand. Wilt u nog verder zoeken? Dan kunt u altijd weer beginnen bij het beginmenu.

    Wanneer u op de winkelmand klikt rechtsboven kunt u de bestelling afronden. Volg de stappen die duidelijk staan aangegeven in de balk bij het bestelproces. Na het betalen krijgt u een orderbevestiging via de mail waarin u alle informatie kunt vinden over de bestelling.
  • 2. Zit er een maximum op het aantal artikelen dat ik kan bestellen?
    Nee, er zit geen maximum op het aantal artikelen dat u kunt bestellen. U kunt zoveel producten bestellen als u wilt, mits het product op voorraad is.
  • 3. Kan een artikel na mijn bestelling toch nog uitverkocht zijn?
    Dit kan heel soms gebeuren. Echter doen we er alles aan om dit te voorkomen en het artikel gewoon te leveren. Is dit echt niet mogelijk, dan krijgt u 100% uw geld terug.

Betaling

  • 1. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
    Bij Hermans Schoenen zijn er twee betalingsmogelijkheden: iDEAL en creditcard.
  • 2. Hoe betaal je via iDEAL?
    iDEAL is een Nederlands online betaalmiddel voor het verrichten van internetbetalingen via uw eigen bank.

    Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop. Selecteer in de volgende stap uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaarstaat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
  • 3. Hoe betaal je via creditcard?
    Een creditcard, ook wel een kredietkaart genoemd, is een betaalkaart voor aankopen die achteraf pas worden betaald. Hoe betaalt u via creditcard?

    U plaatst een bestelling. Bij het afrekenen van de bestelling heeft u de keuze tussen VISA en Mastercard. Klik op de knop naar keuze. U wordt gevraagd om uw creditcardgegevens in te voeren. Zodra uw betaling is geverifieerd, worden wij geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Het aankoopbedrag wordt direct afgeschreven en doorbelast. Dit kunt u terugvinden op het (maandelijks) transactie-overzicht van uw creditcard maatschappij. Er is geen sprake van een pre-autorisatie (reservering).
  • 4. Zijn alle prijzen inclusief BTW?
    Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.

  • 5. Zijn de betalingen wel beveiligd?
    Uw betaling verloopt via een versleutelde https-verbinding. Dit betekent dat de verbinding tussen u en de website gecodeerd is en daardoor niet zichtbaar is voor derden. Een veilige betaalomgeving herkent u aan het hangslotje onderaan en een url in de adresbalk die begint met 'https', waarbij de s staat voor 'secure'.

Verzending

  • 1. Wat is de levertijd?
    U ontvangt de bestelling zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 3 werkdagen. We pakken uw bestelling namelijk zelf nauwkeurig in, zodat we ervan verzekerd zijn dat u de hoogste kwaliteit ontvangt.
  • 2. Hoe bezorgen wij?
    Uw bestelling wordt bezorgd door PostNL. PostNL beschikt over een professionele bezorgservice.
  • 3. Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
    U krijgt te allen tijde een bevestiging van uw bestelling per mail.
  • 4. Wat zijn de verzendkosten?
    Bestellingen vanaf € 100,- worden gratis verzonden. Koopt u in de sale? Dan betaalt u € 4,95 verzendkosten. Het retourneren van een bestelling via PostNL komt voor rekening van de klant. Een bestelling retourneren in de Hermans winkel is gratis.
  • 5. Krijg ik een Track&Trace code?
    Zodra wij uw bestelling hebben verzonden, ontvangt u een e-mail met een Track&Trace code. U kunt hiermee uw pakket online volgen op de website van PostNL.
  • 6. Wat als ik niet thuis ben wanneer de bestelling wordt bezorgd?
    Wanneer we een pakket niet bij u kunnen afleveren op dinsdag tot en met vrijdag, biedt PostNL het pakket op een later moment opnieuw bij u aan. Wanneer u ook bij de tweede aanbieding niet thuis bent, vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u het pakket binnen 3 weken kunt afhalen.

Ruilen & retourneren

  • 1. Hoe retourneer en/of ruil ik mijn bestelling?
    Binnen 14 dagen na ontvangst mag u (een deel van) uw bestelling ruilen of retourneren. Voorwaarde is dat het artikel ongebruikt is, de originele labels en/of prijskaartjes bevat en in de originele verpakking zit. Vergeet niet het retourformulier in te vullen en mee te sturen of te tonen in de winkel.

    U kunt uw bestelling op 2 manieren retourneren:

    > Ruilen & retourneren in de winkel
    Ruilen en retourneren in de winkel kan binnen 14 dagen op vertoon van het retourformulier. Voorwaarde is dat het artikel ongebruikt is, de originele labels en/of prijskaartjes bevat en in de originele verpakking zit. U krijgt geen contant geld terug, maar een bewijs van het bedrag waar u recht op heeft én onze toezegging dat uw geld binnen 7 dagen op uw rekening staat.
    Wilt u uw aankoop omruilen? Dit kan uiteraard direct, mits het gewenste artikel op voorraad is.

    > Ruilen & retourneren met PostNL
    U kunt de bestelling (of een deel van de bestelling) binnen 14 dagen terugsturen. Omcirkel de retourreden op het retourformulier en doe het formulier bij de schoenen. Vervolgens kunt u het pakket adresseren, frankeren en afgeven bij één van de PostNL loketten in Nederland. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Hermans Schoenen niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom bij het opsturen altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed. Nadat wij uw geretourneerde artikel hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag door de betalingsverwerker binnen 7 dagen teruggestort op uw rekening.
  • 2. Moet ik betalen voor het retourneren van mijn bestelling?

    Bij retourneren via PostNL zijn de retourkosten voor uw rekening. Retourneren in de winkel is uiteraard gratis.

  • 3. Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
    Zowel ruilen als retourneren mag altijd binnen 14 dagen mits de artikelen onbeschadigd en ongedragen zijn en verpakt zijn in de originele verpakking of schoenendoos met de originele labels en/of prijskaartjes. Als u naar de winkel gaat om uw aankoop te ruilen of te retourneren vergeet dan niet de kassabon of retourbon mee te nemen.

  • 4. Wanneer wordt mijn retour verwerkt?
    Wij doen er alles aan om uw retour zo snel mogelijk te verwerken. Wij betalen zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van de retour alle betaalde aankoopbedragen terug, mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en de artikelen in de originele doos met de originele labels en/of prijskaartjes verpakt zijn.

  • 5. Kan ik mijn artikel ook online ruilen?
    Schoenen die online besteld zijn kunnen alleen geruild worden voor een maat groter of kleiner. Schoenen die online besteld worden kunnen dus niet geruild worden voor een andere kleur, een ander merk of een ander soort schoen. Vul zowel bij een ruiling als retour het retourformulier volledig in en vergeet niet het retourformulier bij uw retour te stoppen als u de bestelling terugstuurt. Het ontbreken van een retourbon kan het retourproces vertragen. Nadat wij het pakket ontvangen hebben, ontvangt u het vervangende artikel (mits op voorraad) binnen 5 werkdagen op het door u aangegeven afleveradres.

  • 6. Kan ik mijn webshop bestelling ook in de winkel ruilen of retour brengen?
    In onze winkel kunt u online gekochte artikelen ruilen voor een ander artikel. Mits op voorraad, kunt u het gewenste artikel direct omruilen. Retourneren in de winkel kan ook. U krijgt geen contant geld terug, maar een bewijs dat u hier recht op hebt én onze toezegging dat het bedrag binnen 7 werkdagen op uw rekening staat.

    Ruilen en retourneren in de winkel kan binnen 14 dagen op vertoon van het retourformulier. Voorwaarde is dat het artikel ongedragen en onbeschadigd is, de originele labels en/of prijskaartjes bevat en in de originele verpakking zit.

Uitverkoop & acties

Assortiment

Service

  • 1. Hoe vraag ik mijn wachtwoord op?
    Als u al eens eerder iets besteld hebt bij ons dan heeft u misschien een account aangemaakt en een mail van ons ontvangen met de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken. Weet u uw wachtwoord niet meer? Klik dan op wachtwoord vergeten bij inloggen of als u af wilt rekenen. Nadat u het e-mailadres in hebt gevuld ontvangt u een e-mail met een wachtwoord. Heeft u (nog) geen Hermans account? Klik dan op Registreren of kies voor 'Nieuw bij Hermans Schoenen of bestellen zonder account?' om af te rekenen.
  • 2. Hoe weet ik of een artikel nog op voorraad is in de winkel?
    De klantenservice kan voor u nakijken of een paar schoenen (nog) aanwezig is in onze winkel.
  • 3. Komen producten die zijn uitverkocht nog binnen?
    Een artikel of maat kan (tijdelijk) uitverkocht zijn in onze webshop. Afhankelijk van onze voorraad wordt dit artikel online weer aangevuld. Houd voor de actuele voorraad de website in de gaten. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice en informeren of het product kan worden besteld. Houd het artikelnummer, de maat en de kleur bij de hand.

Klachten & prijsverschillen

  • 1. Welke garantie biedt Hermans Schoenen?
    Bij het al dan niet verlenen van garantie maken wij onderscheid tussen fabrieksklachten en gebruiksklachten. Fabrieksklachten zijn klachten die zijn ontstaan door een productiefout bij de fabrikant. Gebruiksklachten ontstaan door verkeerd of intensief gebruik en vallen niet onder de fabrieksgarantie. Twijfelt u of een klacht onder de fabrieksgarantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice of kom langs in onze winkel.
  • 2. Wat moet ik doen bij een klacht?
    Neem altijd even contact op met onze klantenservice. Meestal vragen wij u eerst om ons een foto per e-mail (via webshop@hermansschoenen.nl) te sturen van het artikel en hierbij aan te geven of het een aankoop in de winkel is geweest of een webshopbestelling. Mochten we de klacht niet goed kunnen beoordelen dan vragen we u het betreffende artikel retour te sturen of langs te gaan bij onze winkel. Wij beoordelen uw klacht en bieden u, mits deze gegrond is, een passende oplossing.
  • 3. Heb ik recht op prijsverschil?
    Prijsverschillen door afprijzingen worden niet gecompenseerd. Twijfelt u of vindt u dat u wel recht heeft op een prijsverschil neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Snelle levering
  • Gratis verzending v.a. € 100
  • Traditioneel vakmanschap
Terug naar boven

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid.